Manuál „Jak zorganizovat akci“ - Slavnostní otevření (opening, vernisáž)

Chcete uspořádat slavnostní otevření prodejny, nové pobočky firmy nebo třeba vernisáž, a nechcete na nic zapomenout? Tu je několik tipů.

Výhodou tohoto typu akce je, že nemusíte hledat a zajišťovat prostor pro její konání :). Pokud byste ale chtěli doplnit slavnostní otevření o raut nebo slavnostní večeři ve vhodnějším prostředí, nevyhnete se tomu (využít lze např. tento katalog vhodných míst).

Vernisáž

zdroj fotografie: Wikimedia

Catering na vernisáži a slavnostním otevření

K vernisáži či jakémukoliv slavnostnímu otevření patří obvykle jídlo a pití. To podávejte ze švédských stolů. Obsluhující personál je jistě na takové akci vhodný. Podávejte sekt, vtiskne události punc slavnostnosti, případně zákusky. Při slavnostním otevřením nepotřebujete hosty usadit. Počítá se, že si budou chtít vše prohlédnout. Tomu přizpůsobte i jídlo. Neservírujte nic, co by nešlo sníst jednou rukou ve stoje nebo za pomocí vidličky. Pokud nemáte na přípravu cateringu čas nebo lidi, obraťte se na některou ze specializovaných firem. Jejich seznam můžete nalézt třeba zde.

Proslov

Slavnostní otevření jsou charakteristická velkým množstvím lidí na malém prostoru, tedy i velkým hlukem. Až se dostanete k projevu, který k takovým událostem patří, musíte být zřetelně slyšet. Bez pomocí techniky by váš hlas mohl v tomto ruchu jednoduše zaniknout. Proto se doporučuje zajistit ozvučení.

Projev dělejte stručný, ale dbejte na to, aby odpověděl na všechny nejpodstatnější otázky, které se týkají otevření, ukazovaných předmětů, produktů apod. Nezapomínejte také na humor. Ani lidé na slavnostním otevření se nechtějí nudit. Tradiční bývá i přestřižení stuhy nůžkami, které následuje po slavnostním projevu.

Hudba na slavnostním otevření

Zejména k vernisážím patří také nějaké hudební vystoupení. Zpravidla úplně stačí nějaké lokální hudební uskupení. Jeho hlavním účelem je dokreslit atmosféru celé akce. Pokud budete nějakou kapelu shánět, nezapomeňte se s nimi domluvit s dostatečným předstihem. Nejlepší je to udělat již ve chvíli, kdy znáte termín otevření. Máte větší šanci, že seženete někoho kvalitního. Nezapomeňte se kapely zeptat též na to, zda mají vše, co k vystoupení potřebují. Vernisáže, prodejny a další podobné prostory nejsou zpravidla pro koncert vybaveny. Proto se často preferuje akustická verze skladeb.

Kytarista

Propagace slavnostního otevření

Slavnostní otevření propagujte nejen na sociálních sítích, ale i v místním tisku nebo v tematicky podobně zaměřených mediích. Nebojte se pozvat reportéry nebo redaktory se stejným tematickým zaměřením. Ty upozorňujte nejpozději týden před otevřením. Propagace se neobejde ani bez profesionálního fotografa nebo kameramana. Nezapomeňte si je zamluvit a jimi pořízenou dokumentaci sdílejte na svém webu či v obsahově spřátelených médií.

Rezervace ubytování




Partneři

Czech Convention Bureau