Manuál „Jak zorganizovat akci“ - Propagace

Pokud vaše akce nemá konkrétní adresné účastníky a potřebujete pozvat veřejnost, musíte ji vhodných způsobem o vašem záměru informovat. Způsobů, jak udělat reklamu, je nepřeberné množství a tato část by zabrala na samotné téma. Letáky, billboardy, spoty v televizi, MHD, rádiu, internetová reklama atd. Vyjděte opět z cílové skupiny a vytvořte takový marketingový mix, který bude pro danou cílovku nejefektivnější. Reklamní sdělení musí být vhodné, správně zacílené a dobře načasované. Propagovat vzdělávací seminář týden před jeho spuštěním nebude mít zřejmě valný úspěch, stejně jako výtvarný workshop pro mladé propagovaný za pomocí letáků distribuovaných do schránek seniorů.

Propagace - ilustrační fotografie

Informujte o vaší akci média. Vyberte ta, která by  vaše akce mohla zajímat s cílem ji odpromovat. Pořádáte akci lokálního charakteru? Oslovte místní deníky, televizi nebo kulturní odbor. Napište tiskovou zprávu. Pokud je to vhodné, uspořádejte tiskovou konferenci, kde poskytnete nejdůležitější informace o akci. Potřeba je myslet na přiměřený časový předstih, alespoň 2 týdny před konáním akce. Dejte si na zprávě opravdu záležet. Pokud tak neučiníte, novináři se nebudou obtěžovat jejím čtením, natož jejím publikováním. Stejně tak nezapomeňte připravit tiskovou zprávu informující o výsledcích vaší akce.

Jestliže se rozhodnete využít různé druhy reklamy, je třeba shodně využívat prvky jako je logo, znělka, fotografie, layout atd., aby koncový příjemce reklamy akci jednoznačně rozpoznal a zapamatoval si ji. K tomu je vhodné mít k dispozici grafický manuál či alespoň grafický manuál. Nezapomeňte ani na sociální média. Umožňují propagaci někdy i s nulovými náklady. Reklamu na Facebooku můžete celkem přesně zacílit. Vytvořte jednotný a ještě nepoužitý hashtag, který budete během celé akce na sociálních sítích používat.

Rezervace ubytování




Partneři

Czech Convention Bureau