Manuál „Jak zorganizovat akci“ - Módní přehlídka

Chcete uspořádat módní přehlídku, ale nejste si jisti v kramflecích? Následuje několik tipů, které vám ukáží, jak na to.

Nejprve připravte kolekci oblečení, kterou chcete prezentovat. Šaty ušijte pro standardní velikost 44-46, není třeba šít každé šaty přesně na míru. V takovém případě by mohlo být obtížnější najít náhradu za model, který odřekne.

Jak zvolit prostor a termín pro módní přehlídku?

Zamluvte si vhodný prostor k prohlídce. Při jeho výběru buďte originální. Není nutné, aby se přehlídka vždy konala v nějakém velkém sále, ale i bazén, kino, letní zahrada, zámek či muzeum může vzbudit pozornost. Po podobných neobvyklých místech se můžete porozhlédnout v tomto seznamu, po standardních v tomto vyhledávači. Nezapomeňte vybírat takové prostory, kde budete mít dostatečné zázemí pro převlékání modelů a modelek.

Jakmile takový prostor budete mít zajištěný, začněte s propagací akce skrze oborová média, místní noviny, sociální sítě a novináře. O konání přehlídky informujte už s několika měsíčním předstihem, ať mají čas zařadit informace o přehlídce do aktuálních vydání.

Termín konání nezapomeňte konzultovat s ČTK a novináři, kteří se danou oblastí zabývají. Vyhnete se situaci, kdy by v ten samý den, či dokonce čas konala další podobná akce. Nejenže byste tak mohli přijít o část publicity, ale též i o sponzory.

Módní přehlídka 

Organizace módní přehlídky

Začněte též hledat modely. Oslovte modelingové agentury. Pokud se obrátíte i na začínající modely a modelky, je možné, že pro vás budou pracovat jen výměnou za praxi. V takovém případě ušetříte značné finance.

Oslovte možné sponzory, kteří by měli zájem o reklamu na vaší přehlídce. Obvykle se obracejte na oborově spřízněné firmy, výrobce kosmetiky, šatů, vydavatele módních časopisů, prodejce fotoaparátů atd. V takových případech může být vaše spolupráce oboustranně výhodná. Na přehlídce můžete propagovat jejich výrobky, jejich jméno se může objevit na plakátech, v místě přehlídky, v novinách a na dalších místech, kde bude přehlídka zmíněná.

Výhodné je, když má pronajímané místo již své technické zařízení, zvukovou aparaturu, světla, projekci. Pokud tomu tak není, je třeba zajistit jeho pronájem, pokud nedisponujete vlastní technikou. Z potřebného personálu by vám neměli chybět modelky a modelové, fotograf, make-up artista, stylistka, hair stylistika, kameraman a moderátor. Na fotografovi a kameramanovi nešetřete. Módní svět se vyznačuje perfektním vizuálem, dokonale upravené modelky a přesně padnoucí šaty, tomu musí odpovídat i záznam.

Pokud pořádáte větší módní přehlídku pro několik stovek hostů a více, popřemýšlejte o plátně, na které budete promítat záběry z přehlídky. Žádný z diváků si nebude moci v takovém případě stěžovat, že neviděl dobře.

Samotná módní přehlídka se doprovází hudbou. Dotváří příjemnou atmosféru celému zážitku. Vybírat můžete mezi kapelou, komorním orchestrem nebo zvukovým záznamem. Nejednoduší je poslední možnost, která je i nejčastěji používaná.

Nezapomínejte ani na catering pro hosty i účinkující, kterým něco k jídlu a pití přijde vždy vhod.

Jestliže si sami na podobnou akci netroufáte nebo na ni nemáte čas a lidi, zkuste se obrátit na některou z eventových agentur. Dokáží zařídit vše od cateringu po techniku.

Rezervace ubytování




Partneři

Czech Convention Bureau